Materiały do publikacji – wskazówki

Poniżej prezentuję praktyczne informacje dot. publikowania tekstów redakcyjnych na mojej stronie.

W swoich tekstach staram się koncentrować na jednym produkcie, lub grupie produktów, które są w szczególny sposób charakterystyczne, a przez to mogą stanowić inspirację w konkretnych sytuacjach prezentowych.

Wiele niezbędnych materiałów znajduję na stronach internetowych.

Możecie mi jednak Państwo pomóc, aby przygotowany tekst był jednocześnie zwarty, krótki i treściwy, na tyle aby czytelnik, a Państwa potencjalny klient chciał się z nim zapoznać w całości i – jako pożądany efekt – trafił na Państwa stronę.

Cele publikacji tekstów

  • Dla Państwa: promocja Państwa produktów i odwiedziny potencjalnych klientów
  • Dla mnie: inspiracja i pomoc czytelnikom w wyborze prezentów, aby traktowali moją stronę jako rzetelny poradnik prezentowy i przez to często tu wracali

Elementy tekstu redakcyjnego

Najczęściej publikowany materiał redakcyjny składa się z:

  • Prezentacji produktu
  • Inspiracji, w jakich sytuacjach sprawdzi się jako prezent
  • Kto może być odbiorcą tego prezentu
  • Krótkiego opisu sposobu zamawiania, możliwości personalizacji, czasu realizacji
  • Prezentacji osoby lub firmy stojącej za produktem, jej krótkiej historii i motywacji
  • Zdjęcia głównego, osoby lub osób repezentujących, ew. budynku, pracowni itp., a także galerii zdjęć produktów
  • Linku do Państwa strony internetowej (z atrybutem rel=”nofollow”)

Materiały robocze od Państwa

Poniżej prezentuję kilka pytań, które mogą służyć Państwu jako inspiracja do przygotowania materiałów roboczych, z których będę mógł skorzystać w pracy nad tekstem. Proszę odpowiedzieć na te pytania, które – Państwa zdaniem  – wnoszą coś ciekawego w kontekście Państwa produktów.

  • Do kogo kierowany jest Twój produkt?
  • Komu może sprawić najwięcej radości?
  • W jaki kontekście nadaje się na prezent?
  • Czy jest jakiś element wiodący, charakterystyczny Twojego produktu?
  • Czy jest z tym związana jakaś historia?
  • Czy jest coś odróżniającego od produktów konkurencyjnych?
  • czy jest możliwa wysyłka prezentu bezpośrednio do osoby obdarowanej w postaci ładnie zapakowanego prezentu z załączoną dedykacją?
  • kim jest osoba / pomysłodawca / twórca, która jest motorem Państwa przedsięwzięcia (krótka notka, historia, motywacja, cel, zdjęcia)
  • Jak szybko realizowane są zamówienia (przeciętnie)?
  • Czy jest coś o co nie zapytałem, a warto by o tym napisać?

Zdjęcia i grafiki

  • Proszę o przesłanie zdjęć, do których Państwo macie odpowiednie prawa do wykorzystania
  • Proszę o zdjęcia w możliwie najlepszej jakości, min. wymiary zdjęcia w poziomie to 990 x 557px
  • Proszę o podpisanie autorów poszczególnych zdjęć i ew. dodanie opisów
  • Zdjęcia publikuję poziomo w proporcjach 16:9 i dlatego może się zdarzyć, że zostaną skadrowane wg mojego uznania
  • W wybranych sytuacjach może przydać się logotyp

Treść tekstu redakcyjnego

Staram się pisać możliwie zawężając tematykę artykułu do konkretnego produktu lub grupy produktów. Dlatego nawet jeśli oferujecie Państwo szeroki wachlarz produktów, mogę o tym napomknąć, jednak skoncentruję się czymś, co zwróci moją szczególną uwagę.

Moja opinia

Nie publikuję tekstów o czymś, co mi się nie podoba i co mnie nie przekonuje. Prezentuję tylko takie propozycje, które moim zdaniem mogą być ciekawe i inspirujące. Dla pozostałych produktów jest możliwość publikacji materiału płatnego.

Wykorzystanie materiałów roboczych

Przesłane do mnie materiały tekstowe mogą zostać wykorzystane dosłownie lub fragmentarycznie. Dlatego proszę nie wysyłać treści opublikowanych artykułów prasowych, które opisują Państwa produkty (ew. proszę o adres źródłowy do takiego tekstu).

Zarówno podesłana treść jak i zdjęcia oprócz wykorzystania w tekście redakcyjnym mogą pojawić się także w innych mediach jako elementy materiałów redakcyjnych a także jako materiały reklamujące niniejszą stronę.

Próbki

Jeśli chcecie Państwo podesłać próbkę swojego produktu, abym mógł samodzielnie się z nim zapoznać, koniecznie proszę o wcześniejszy kontakt ze mną.